Followers

dah foLLow amik Award yek

Sunday, July 22, 2012

Ayam Bakar Pandan



 Rasanya lama tidak kemaskini blog ni kan, sejak pindah tempat baru ni memang sibuk sebab tanggungjawab kerja telah bertambah dan tak sempat pun nak masak hari-hari macam berada ditempat lama dulu. Baru-baru ni terasa nak tajamkan kemahiran memasak semula, jadi menu tak dirancang ini dibuat pada hari saya berpuasa sempena bulan Syaaban dan malam Nisfu Syaaban, jom tengok apa yang jadi ^_~
 


 
 Bahan-bahan
Ayam (ikut suka nak banyak mana pun)
serbuk kari
daun kari
bawang besar
bawang putih
halia
kiub pati ayam
daun pandan
garam secukup rasa 
minyak masak

Cara Menyediakan
1. Ayam dicuci bersih-bersih
2. gaul ayam dengan garam secukup rasa
3. sediakan bahan-bahan seperti dalam gambar
4. bahan-bahan tadi ditumbuk sekali separuh lumat
5. bahan-bahan yang telah ditumbuk tadi digaulkan bersama ayam
6.  setelah digaul sebati biarkan dalam 5 minit
7. sediakan daun pandan seperti dalam gambar diatas dan masukkan dalam bekas
8. masukkan ayam tadi didalam bekas yang telah diletak daun pandan, kemudian ditutup dan diperap selama 2 jam didalam peti ais
9. bakar mengikut cara masing2
10. hidangan siap =)




 ini cara saya.. hasilnya pasti berbeza mengikut cara masing-masing menyediakannya, selamat mencuba ^_~

sekian (^_~)v "JANGAN PERNAH BERHENTI BERHARAP"

0 comments:

LifE~LivE~LovE (^_~)v

Asmaul Husna

About Me

My Photo
LyNMafia80
i'M WithOut LOVE is DiE
View my complete profile

My Dream Will Come True InsyAllah

LIMA Langkawi
Prince Charming
Nikon DSLR
Kerjaya

BaNNER kawaN2

create your own banner at mybannermaker.com!



Photobucket

Powered by BannerFans.com

gayah x 2

Create your own banner at mybannermaker.com!

AcuRoseDay

miszalina

Create your own banner at mybannermaker.com!

Create your own banner at mybannermaker.com!

create your own banner at mybannermaker.com!





Photobucket

Create your own banner at mybannermaker.com!

weedaliem

create your own banner at mybannermaker.com!

create your own banner at mybannermaker.com!

Create your own banner at mybannermaker.com!

tag2

/centre>

link to M.I.B

create your own banner at mybannermaker.com!

Suarapeople

tag2

”ayieslife”

Award's

contest

 

Net Blog

i F~oLLO~w

Powered by Blogger.